RV .ıllı. RockVizyon.com
Hoş Geldiniz.

RockVizyon (RV) yeni yüzü, yeni vizyonu ve bütün yenilikleriyle tekrar sizlerle beraber! Sitemizde aradığınız herşeyi bulabilirsiniz, hayata dair herşey! Sitemizi kullanabilmek için (ücretsiz) üye olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken şey "Kayıt ol" butonuna tıklamanız.

Join the forum, it's quick and easy

RV .ıllı. RockVizyon.com
Hoş Geldiniz.

RockVizyon (RV) yeni yüzü, yeni vizyonu ve bütün yenilikleriyle tekrar sizlerle beraber! Sitemizde aradığınız herşeyi bulabilirsiniz, hayata dair herşey! Sitemizi kullanabilmek için (ücretsiz) üye olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken şey "Kayıt ol" butonuna tıklamanız.
RV .ıllı. RockVizyon.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Galeri


HI-FI Nedir ? Empty
Similar topics
En son konular
» 28-29 AĞUSTOS DOROCK HAFTASONU PROGRAMI
HI-FI Nedir ? Soncev11C.tesi Ağus. 28, 2010 7:15 am tarafından Dorock Bar

» DOROCK HAFTASONU ETKİNLİKLERİ
HI-FI Nedir ? Soncev11Cuma Ağus. 27, 2010 7:27 am tarafından Dorock Bar

» 26 AĞUSTOS PERŞEMBE
HI-FI Nedir ? Soncev11Perş. Ağus. 26, 2010 6:38 am tarafından Dorock Bar

» Heaven Can Wait / Metalcore
HI-FI Nedir ? Soncev11Çarş. Ağus. 25, 2010 7:43 am tarafından woundedrider

» Heaven Can Wait / Metalcore
HI-FI Nedir ? Soncev11Çarş. Ağus. 25, 2010 7:42 am tarafından woundedrider

» 25 AĞUSTOS ÇARŞAMBA - SST @ DOROCK
HI-FI Nedir ? Soncev11Çarş. Ağus. 25, 2010 6:23 am tarafından Dorock Bar

» 24 AĞUSTOS SALI 22:30 - OKBAND
HI-FI Nedir ? Soncev11Salı Ağus. 24, 2010 7:20 am tarafından Dorock Bar

» 23 AĞUSTOS PAZARTESİ 22:00 - 70LİK
HI-FI Nedir ? Soncev11Ptsi Ağus. 23, 2010 7:03 am tarafından Dorock Bar

» DOROCK 22 AĞUSTOS PAZAR 22:00 KIRMIZI
HI-FI Nedir ? Soncev11Paz Ağus. 22, 2010 9:18 am tarafından Dorock Bar

Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 185 kişi C.tesi Tem. 29, 2017 3:57 am tarihinde online oldu.
28-29 AĞUSTOS DOROCK HAFTASONU PROGRAMI

C.tesi Ağus. 28, 2010 7:15 am tarafından Dorock Bar

Merhaba Arkadaşlar,

Yeniliklerle devam ediyoruz.
Basketbol Dünya Kupası Maçları Dorock Bar'da dev ekranda gösterilecektir.

Haftasonu programımız ise şu şekilde olacak:


28 AĞUSTOS CUMARTESİ

21:00 - RAZOR

HI-FI Nedir ? RAZOR

Razor, thrash heavy metal ağırlıklı bir cover grubudur. Grubun hedefi, repertuarları doğrultusunda her tür metal müzikten …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

DOROCK HAFTASONU ETKİNLİKLERİ

Cuma Ağus. 27, 2010 7:27 am tarafından Dorock Bar

DOROCK BAR - CUMA VE HAFTASONU PROGRAMI

CUMA

21:00 - ROXTREME

HI-FI Nedir ? ROXTREME

Barış Bal - Lead Vocals
Erdem Karaman - Electric Guitars
Aytek Can - Electric Guitars & Backing Vocals
Koray Dinçalp - Bass Guitars & Backing Vocals
Ozan Oğuz - Drums
Arda Özüpek - Keyboards
Elif Karacan - Photographer
Özgehan Özturan - Tone Meister



[ Okuma komple ]

Yorum: 0

26 AĞUSTOS PERŞEMBE

Perş. Ağus. 26, 2010 6:38 am tarafından Dorock Bar

PERŞEMBE
23:00 - YUSUF UĞURER BAND

HI-FI Nedir ? YUSUF

Lirik Tenor ses rengiyle, özellikle David Coverdale,Robert Plant,Ian Gillan ve Ronnie James Dio'nun vokallerini seslendiriş tarzı ve becerisiyle hafızalara kazınmıştır. Kendi şarkılarının yanısıra, günümüz Türkçe/İngilizce Rock ve Pop Rock şarkılarından, 70, 80 ve 90'lı yılların hit olmuş Hard Rock …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

25 AĞUSTOS ÇARŞAMBA - SST @ DOROCK

Çarş. Ağus. 25, 2010 6:23 am tarafından Dorock Bar

25 AĞUSTOS ÇARŞAMBA
23:00 - SST

HI-FI Nedir ? SST

Vokaller : Gülay Erol
Gitar ve Geri Vokal :Tanıl Çağdaş
Klavye : Arda Özüpek
Bas : Can Yücel Korkut
Davul : Çağlar Aytan

2010; Tam Playlistimiz!

Bruce Dickinson - Tears Of A Dragon
Deep Purple - Black Night
Deep Purple - Highway Star
Deep Purple – Perfect Strangers
Deep Purple – Smoke On The Water


[ Okuma komple ]

Yorum: 0

24 AĞUSTOS SALI 22:30 - OKBAND

Salı Ağus. 24, 2010 7:20 am tarafından Dorock Bar

24 AĞUSTOS SALI

22:30 - O.K.BAND

HI-FI Nedir ? OKBAND

"Blues" çatısı altında varolan her tarzda (shuffle, rock 'n' roll, oniki sekiz, soul vs.) çalar, söyler.
Repertuarında 120 adet; Shuffle Blues, Rhythm & Blues, 12/8 Blues, Funky Soul, Blues Rock ve Rock'n'Roll şarkı barındırır.
Suat Aktar - Ritm Gitarcı, Şarkıcı
Berkant Çelen - …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

23 AĞUSTOS PAZARTESİ 22:00 - 70LİK

Ptsi Ağus. 23, 2010 7:03 am tarafından Dorock Bar

23 AĞUSTOS PAZARTESİ 22:00 - 70LİK

70LİK Ne yapar, Ne çalar?

HI-FI Nedir ? 70lik

2006 mayısında kurulan grubumuz, adından da anlaşıldığı gibi 70'leri coverlayıp 70'lik içiyor.
Amacımız, rock müziğini kökenlerinden alıp geldiği noktaya kadar dinleyicimize sunmaktır. Grup
üyeleri, 70'lik grubunda buluşmadan önce değişik gruplarda görev almışlardır. …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

DOROCK 22 AĞUSTOS PAZAR 22:00 KIRMIZI

Paz Ağus. 22, 2010 9:18 am tarafından Dorock Bar

PAZAR:

22:00 - KIRMIZI

HI-FI Nedir ? KIRMIZI-1

Kan, ateş, aşk, şehvet, öfke, heyecan, güç, cesaret ve tehlike…Hepsinin rengi aynı;
Karakterlerini KIRMIZI olarak betimleyen grup yırtıcı, sert ve cesur duruşlarını müziklerine de yansıtıyor.
Enerjik sahne performansları ve güçlü soundları ile 2010 yılını kırmızıya boyamaya hazırlanan grup 2005 yılında …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

DOROCK 21 AĞUSTOS CUMARTESİ PROGRAMI

C.tesi Ağus. 21, 2010 6:56 am tarafından Dorock Bar

CUMARTESİ

22:30 - RAZOR

HI-FI Nedir ? RAZOR

Razor, thrash heavy metal ağırlıklı bir cover grubudur. Grubun hedefi, repertuarları doğrultusunda her tür metal müzikten örnekler verebilmek ve her tür metal müzik dinleyicisine hitap edebilmektir. Grubun temelleri aslen 2007 mayısında atılmıştır fakat türlü kadro değişiklikleri ve repertuar problemleri …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

20 AĞUSTOS CUMA @ DOROCK

Cuma Ağus. 20, 2010 7:33 am tarafından Dorock Bar

CUMA

21:00 - ROXTREME

HI-FI Nedir ? ROXTREME

Barış Bal - Lead Vocals
Erdem Karaman - Electric Guitars
Aytek Can - Electric Guitars & Backing Vocals
Koray Dinçalp - Bass Guitars & Backing Vocals
Ozan Oğuz - Drums
Arda Özüpek - Keyboards
Elif Karacan - Photographer
Özgehan Özturan - Tone Meister

00:30 - ELECTRIC CIRCUS

HI-FI Nedir ? …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

ÇARŞAMBA @ DOROCK BAR

Çarş. Ağus. 18, 2010 8:04 am tarafından Dorock Bar

ÇARŞAMBA
23:00 - SST

HI-FI Nedir ? SST

Vokaller : Gülay Erol
Gitar ve Geri Vokal :Tanıl Çağdaş
Klavye : Arda Özüpek
Bas : Can Yücel Korkut
Davul : Çağlar Aytan

2010; Tam Playlistimiz!

Bruce Dickinson - Tears Of A Dragon
Deep Purple - Black Night
Deep Purple - Highway Star
Deep Purple – Perfect Strangers
Deep Purple – Smoke On The Water
Deep Purple – …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

17 AĞUSTOS SALI OK.BAND @ DOROCK

Salı Ağus. 17, 2010 6:21 am tarafından Dorock Bar

SALI

22:30 - O.K.BAND

HI-FI Nedir ? OKBAND

"Blues" çatısı altında varolan her tarzda (shuffle, rock 'n' roll, oniki sekiz, soul vs.) çalar, söyler.
Repertuarında 120 adet; Shuffle Blues, Rhythm & Blues, 12/8 Blues, Funky Soul, Blues Rock ve Rock'n'Roll şarkı barındırır.
Suat Aktar - Ritm Gitarcı, Şarkıcı
Berkant Çelen - Gitarcı
Fehmi …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

DOROCK 16 AĞUSTOS P.TESİ 22:00 - 70LİK

Ptsi Ağus. 16, 2010 7:24 am tarafından Dorock Bar

PAZARTESİ
22:00 - 70'LİK

HI-FI Nedir ? 70lik

2006 mayısında kurulan grubumuz, adından da anlaşıldığı gibi 70'leri coverlayıp 70'lik içiyor. Amacımız, rock müziğini kökenlerinden alıp geldiği noktaya kadar dinleyicimize sunmaktır. Grup üyeleri, 70'lik grubunda buluşmadan önce değişik gruplarda görev almışlardır. İnandıkları müziğin her zaman arkasında …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

Dorock 14-15 Ağustos Haftasonu Programı

C.tesi Ağus. 14, 2010 7:39 am tarafından Dorock Bar

DOROCK BAR'DA CUMARTESİ KONSERLERİ

22:30 - RAZOR

HI-FI Nedir ? RAZOR

Razor, thrash heavy metal ağırlıklı bir cover grubudur. Grubun hedefi, repertuarları doğrultusunda her tür metal müzikten örnekler verebilmek ve her tür metal müzik dinleyicisine hitap edebilmektir. Grubun temelleri aslen 2007 mayısında atılmıştır fakat türlü kadro değişiklikleri ve …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

Dorock bar 13 Ağustos Cuma 21:00 Roxtreme - 00:30 Electric Circus

Perş. Ağus. 12, 2010 10:38 am tarafından Dorock Bar

CUMA

21:00 - ROXTREME

HI-FI Nedir ? ROXTREME

Barış Bal - Lead Vocals
Erdem Karaman - Electric Guitars
Aytek Can - Electric Guitars & Backing Vocals
Koray Dinçalp - Bass Guitars & Backing Vocals
Ozan Oğuz - Drums
Arda Özüpek - Keyboards
Elif Karacan - Photographer
Özgehan Özturan - Tone Meister

00:30 - ELECTRIC CIRCUS

HI-FI Nedir ? …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

Dorock Bar 12 Ağustos Perşembe 23:00 Yusuf Uğurer

Perş. Ağus. 12, 2010 6:34 am tarafından Dorock Bar

PERŞEMBE
23:00 - YUSUF UĞURER BAND

HI-FI Nedir ? YUSUF

Lirik Tenor ses rengiyle, özellikle David Coverdale,Robert Plant,Ian Gillan ve Ronnie James Dio'nun vokallerini seslendiriş tarzı ve becerisiyle hafızalara kazınmıştır. Kendi şarkılarının yanısıra, günümüz Türkçe/İngilizce Rock ve Pop Rock şarkılarından, 70, 80 ve 90'lı yılların hit olmuş Hard Rock …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

Dorock Bar 11 Ağustos Çarşamba 23:00 - SST

Çarş. Ağus. 11, 2010 6:50 am tarafından Dorock Bar

ÇARŞAMBA
23:00 - SST

HI-FI Nedir ? SST

Vokaller : Gülay Erol
Gitar ve Geri Vokal :Tanıl Çağdaş
Klavye : Arda Özüpek
Bas : Can Yücel Korkut
Davul : Çağlar Aytan

2010; Tam Playlistimiz!

Bruce Dickinson - Tears Of A Dragon
Deep Purple - Black Night
Deep Purple - Highway Star
Deep Purple – Perfect Strangers
Deep Purple – Smoke On The Water
Deep Purple – …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

Istatistikler
Toplam 403 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: seboist

Kullanıcılarımız toplam 3611 mesaj attılar bunda 1249 konu

HI-FI Nedir ?

Aşağa gitmek

HI-FI Nedir ? Empty HI-FI Nedir ?

Mesaj tarafından BiLinmeyen Çarş. Eyl. 02, 2009 2:44 pm

HI-FI Nedir ?

HiFi, Ingilizce'deki "High Fidelity" yani yüksek sadakat kelimelerinin kisaltmasidir. Bazi teknik açilardan hata payi belirli oranlarin altinda olan (yani HiFi normlarına uygun) ve evde kullanilmaya yönelik müzik sistemleri HiFi sistemler olarak kabul edilmektedir. Ancak HiFi normlari oldukça düsük standartlardir, ayrica teknik ölçümlerle algilanan ses kalitesi arasinda bugüne kadar pek bir iliski saptanamamistir. Sonuç olarak son yillarda daha yüksek bir performans düzeyini ifade etmek için High End ve Ultra-Fi gibi iki kavram daha gelistirilmistir. Ancak bunlar arasinda kesin ayirimlar yoktur. Yüksek sadakatle ne ifade edilmek istendigini daha iyi anlamak için müzisyenlerin icrasindan bizim algilayisimiza kadar sesin ne gibi islemlerden geçtigine bir göz atmakta fayda vardir:

1. Müzisyenler içinde bulunduklari stüdyo veya konser salonunun akustik özelliklerine göre müzigi duyarlar ve icra ederler. Örnegin reverberasyon süresi kisa olan bir ortamda bir müzisyen bir notayi daha kisa süreyle duyar ve müzigin temposunu ona göre ayarlar. (Music of Sound, James Boyk)

2. Mikrofon adedi, tipi ve yerlestirilisine göre dogrudan gelen ve yansiyarak gelen sesler mikrofonlarca farkli oranlarda, farkli zaman araliklariyla algilanir.

3. Herbir mikrofonun algiladigi ses elektrik enerjisine çevrilerek bir kayit cihazina iletilir ve bu cihaz tarafindan genellikle birer manyetik kayit ortamina kaydedilir. Son yillarda söz konusu sinyallerin çok sayida (Ör: 44100/saniye) örnegi alinarak, tamaminin aslina uygun (analog) olarak kaydedilmesi yerine, tamamini temsil ettigi varsayilan örneklerin kaydedildigi dijital sistemler yayginlasmistir. (Bu sistemlerin ilk ticari örnekleri gelistirildiginde saniyede 44100 örnekle temsil edilen bir sinyalle orijinali arasinda insan kulagi tarafindan fark algilanamayacagi iddia edilmekte idi. Bu sistemleri gelistirmis olan firmalar bugün saniyede 192 bin örnekleme yapan sistemler üzerinde çalismaktadirlar.)

4. Kaydedilen sesler, faydasinin zararindan fazla oldugu kabul edilen ton ayari, reverberasyon etkisi ekleme, sikistirma gibi islemlerden geçirilir. Bunlarin en önemlisi sikistirmadir. Çogu canli müzikte en alçak sesle en yüksek ses arasindaki fark mevcut teknolojilerin kapasitesinden büyüktür. Ayrica ev kosullarinda orijinali kadar yüksek sesle müzik dinlemek pek mümkün olmayacagindan alçak seslerle yüksek sesler arasindaki farkin azaltilmasi anlamina gelen sikistirma islemi uygulanmaktadir. Uygulanmadigi takdirde sesi ya alçak sesleri duyamayacagimiz kadar kismamiz ya da yüksek seslerin bizi, komsularimizi rahatsiz
edecegi kadar açmamiz gerekir. Uygulanmasi kaçinilmaz olan sikistirma isleminde çok önemli olan bir husus vardir. Sikistirma islemi her bir ses için ayri ayri yapilmalidir. Ayri ortamlara kaydedilmis sesler birlestirildikten sonra sikistirma yapilirsa müzigin akisi sirasinda ortaya çikan yeni bir ses devam etmekte olan seslerde anlamsiz bir zayiflamaya sebep olacaktir. (Compression In Mastering, Bob Katz)

5. Bu sekilde islenmis olan sesler stereo bir sistemde sag ve sol kanal dengeli olacak sekilde birlestirilir. Stereo sistemlerin amaci yalnizca iki ses kanali kullanarak insan isitme sisteminin yön algilama becerisinin aldatilmasi ve bu sayede ikiden fazla adette ses kaynagi varmisçasina bir sahne görüntüsü olusturulmasi seklinde açiklanmaktadir. Ancak ayni maliyetle üretilecek iki kanalli bir sistemin tek kanalli bir sisteme göre daha düsük kalitede olmasi kaçinilmazdir. Sonuç olarak sahne görüntüsü elde etmenin müzikten alinan zevke olumlu katkisi olabilecegini bile kabul etsek ses kalitesinin diger açilardan düsmesinden daha önemli bir katkisi olacagi gayet süphelidir. Ayrica kulagimiza çok sayida yerden ses gelmesiyle, o hissi yaratacak sekilde iki yönden ses gelmesi kesinlikle tam ayni etkiyi yaratamaz. Örnegin tüm zil seslerinin bir kanala kaydedilmis oldugu bir stereo sistemi dinledigimizde sanki diger taraftaki kulagimiz tikali gibi hissederiz. Bu nedenle büyük çogunlukla gerçekçi sahne görüntüsünden fedakarlik yapilarak kayitlarin daha rahat dinlenebilir olmasina öncelik verilmektedir. Örnegin sanki davul seti sahnenin bir ucundan digerine kadar uzuyormus gibi bazi zil sesleri sag, bazisi sol, bazisi da ortadan gelecek sekilde kayitlar yapilmaktadir. (Piyasaya sürülecek ürün tasinabilir müzik sistemlerinden, çok yüksek kaliteli sistemlere kadar çesitli ortamlarda kullanilacagi için 4 ve 5. maddelerde belirtilen islemler tüm bu ortamlar gözönüne alinarak yapilir. Yapimci sirketler ürünlerini pazarlama stratejilerine göre farkli düzeydeki sistemlere göre optimize ederler.)

6. Yapilmis olan kayitlar evimizdeki HiFi sistemde sese dönüstürülür.

7. Odanin akustiginden de çesitli sekillerde etkilenen sesler kulagimiza ulasir.

8. Beynimiz kulak tarafindan kendisine iletilen sesin özelliklerini o anki ruh halimiz, deneyimimiz, beklentilerimiz, dikkatimiz dogrultusunda seçici olarak algilar ve yorumlar. Örnegin dikkatimizi sesin ne kadar detayli olduguna yönelttigimiz sirada diger özellikleri degerlendiremeyiz. Görüldügü gibi müzigin icrasindan kulagimiza ulasana dek ses önemli degisikliklere ugramaktadir. Kayit islemleri, ve muhtemelen
HiFi sistem üreticilerinin tasarim çalismalari sesin aslina sadik kalinmasindan çok, pratikte en rahat ve zevkle dinlenebilir sonuçlari elde etmeye yöneliktir.

Hi-Fi Aletleri Satın Alırken

Dinleme Kosullari ve Yöntemi

Bir müzik sistemini mümkün oldugunca gerçekçi degerlendirebilmek için dinleme kosullariyla ilgili bazi hususlara özen göstermek gerekir:

Dinleme islemi sessiz, sakin bir ortamda gerçeklestirilmelidir. Odada mümkünse yalnizca dinlenmekte olan kolonlar bulunmalidir. Çünkü diger kolonlarin hoparlörleri kendilerine ulasan ses dalgalarinin etkisiyle titresir ve bu titresimleri sesin kaynaginda durmasindan sonra, kisa da olsa bir müddet devam eder. Diger kolonlar ayrica sesin tonu, yönü gibi hususlari da çesitli sekillerde etkilerler. Eger odada baska kolonlarin
bulunmasi kaçinilmaz ise bu kolonlarin girisinin kisa devre edilmesi durumunda sorun bir miktar azalir. Bunu bir kolonun bas hoparlörünün diyaframina parmaginizla hafifçe vurarak deneyebilirsiniz. Kolonun girisi kisa devre iken daha az ses çikacaktir. Esasen ideal olan çözüm test edilecek sistemin ileride kullanilacagi ortamda dinlenmesidir. Dinleme islemi en az iki güne yayilmali ve bir kaç saatten kisa olmamalidir. En az iki gün önerilmesinin sebebi kisinin beklentilerinin ilk dinleme ile daha sonraki dinleme arasinda çogunlukla degismesidir. Ayrica kisinin alisik oldugu müzik sistemine göre çok yüksek kaliteli oldugu tahmin edilen (bu tahmin örnegin fiyata dayali olabilir) sistemlerin gerçek kalitesinin ve degerinin anlasilmasi için bir kaç hafta boyunca araliklarla dinlenmesi gerekebilir. Çünkü farkin çok büyük olmasi, normalizasyonun etkisiyle genellikle mevcut farkin dogru yorumlanabilmesini güçlestirmektedir. Dinleme islemi çesitli müzik türleri ile gerçeklestirilmeli, kaynak seçiminde insan sesi içeren ve çok sesli sanatsal müzik içeren kayitlara mutlaka yer verilmelidir. Eger bir karsilastirma yapilacaksa önce bir sistem en az 15 dakika dinlenmeli, daha sonra diger sisteme geçilmelidir. Çok hizli bir sekilde bir sistemden digerine geçis ses tonu gibi bazi farklarin algilanmasini kolaylastirmakla birlikte özellikle müzige iliskin kriterlerin algilanmasini güçlestirir. Algilanan sesin kayit, CD player veya baska bir kaynak, amplifikatör, kolonlar, oda ve kisinin o anki beklenti ve ruh halinin bir sonucu oldugu hiçbir zaman unutulmamalidir. Özellikle akustik açidan özel önlem alinmamis çogu odanin ses tonuna elektronik cihaz ve kolonlardan çok daha fazla etki ettigini unutmamak gerekir. Tek bir cihazin performansinin degerlendirilmesinde onun diger cihazlarla hem teknik (örnegin empedans uyumu) hem de ses karakteri açisindan uyumu konusunu da dikkate almak gerekir. Dinleme sirasinda dikkatimizi yöneltecegimiz kriterleri sese iliskin ve müzige iliskin olarak iki gruba ayirabiliriz.

Sese iliskin kriterleri dinleme

Sesin karakteri: Canli müzikte çok çesitli sesler vardir. Ayrica kayitlar da firmadan firmaya hatta albümden albüme küçümsenmeyecek farkliliklar gösterirler. Eger bir müzik sistemi her albümde benzer ses veriyorsa kayittaki farkliliklari örten kendine özgü bir ses karakteri var demektir. Örnegin bir müzik sistemi her zaman yumusak ses veriyorsa bu durum bir hatayi göstermektedir. Bir müzik sistemi gerektiginde sert ses de yumusak ses de verebilmelidir. Dinleme esnasinda sesin karakteri ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir konu da insan sesleridir. Insan kulaginin en aliskin oldugu seslerden biri dogal olarak insan sesidir ve bu nedenle bir müzik sisteminde sesin karakterinin ne kadar degistigini anlamak için erkek ve bayan sesleri içeren albümler de dinlenmelidir.

Sesin netligi: Müzik sistemlerinde kalite arttikça sesin netligi de artacaktir. Ancak bir müzik sisteminde tiz seslerin abartilmasiyla sesin netliginin daha yüksek algilanacagi da unutulmamalidir. Ayrica yüksek kaliteli sistemlerin net ve keskin sesinin düsük kaliteye alismis bazi dinleyiciler tarafindan sert zannedildigini de belirtmek gerekir.
BiLinmeyen
BiLinmeyen
Kurucu Admin
Kurucu Admin

Erkek
Mesaj Sayısı : 2598
Doğum tarihi : 21/01/88
Yaş : 36
Nerden : İstanbuL
İş/Hobiler : Forum, Rock Müzik.
Lakap : Rokçı :D
İsminiz ? : Serdar
Takım : HI-FI Nedir ? Fb1010
Karalama Defteri : Site Admini (BiLinmeyen) ile İletişim İçin Tıkla

Komedyen değilim ama gülebilecek bir sürü nedenim ve güldürebilecek arkadaşlarım var. Bozuk para değilim ama harcanmış zamanlarım var. Dilsiz değilim ama bazen sustuklarım var. Boş konuşmam ama güçlü cümlelerim var. Artist hiç değilim ama muhteşem olmak kanımda var xDKomedyen değilim ama gülebilecek bir sürü nedenim ve güldürebilecek arkadaşlarım var. Bozuk
Etkinlik : Sitemizin en çalışkan üyesi : Mujax
Vizyon : RockVizyon.com Bağımlılık Yapar
Sitedeki Ün : 3
Puan : 876
Kayıt tarihi : 12/02/08

http://www.rockvizyon.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

HI-FI Nedir ? Empty Geri: HI-FI Nedir ?

Mesaj tarafından BiLinmeyen Çarş. Eyl. 02, 2009 2:45 pm

Sesin büyüklügü: James Boyk "Thinking Person's Guide to Stereos" adli makalesinde "Bir müzisyen olarak HiFi sistemlerin canli müzige kiyasla en zayif olduklari alanin dinamik aralik oldugunu görüyorum" demektedir. Bir müzik sisteminde alçak seslerle yüksek sesler arasindaki fark ne kadar büyükse sistem canli müzige o kadar yakin ses vermektedir. Burada da müzik sisteminin "zorlanmasi" sonucu yüksek ses veriyormus hissi yaratmasi ile gerçekten yüksek ses vermesini karistirmamak gerekir.

Sesin tonundan bagimsiz performans: Bir müzik sisteminin performansi her tondaki seslerde ayni olmayabilir. Örnegin sesin netligi tiz seslerde zayif olup bas seslerde daha iyi olabilir. Veya orta kalinliktaki seslerde derinlik hissi makul iken tiz sesler kolonlardan geliyor gibi olabilir.

Sahne görüntüsü: Stereo sistemlerin amaci iki kolonla üç boyutlu sahne görüntüsü elde etmek olarak açiklanmaktadir. Bu sekilde evimizde konserdekine daha yakin bir zevk alacagimiz kabul edilmektedir. Bir müzik sistemi sahne görüntüsünü ne kadar net olusturabilirse sistemin kalitesinin o kadar yüksek oldugu düsünülmektedir. Bununla birlikte, çok belirgin, net bir sahne görüntüsünün müzikten aldigimiz zevki olumsuz etkilemesi daha muhtemeldir. Bir stereo sistem müzisyenlerin sahnenin neresinde bulunduklarini gösterebilir, ancak hareketlerini, mimiklerini gösteremez. Bir konserde gördüklerimiz duyduklarimizi güçlendirebilir ama stereo sistemle sahne görüntüsü olusturmak müzisyenlerin duygularini dinleyiciye aktarma yönünde herhangi bir katkida bulunmaz. Aksine ilgimizi müzikten görüntüye kaydirabilir. Aslinda
gördüklerimiz bir konserde de müzikten aldigimiz zevki azaltabilir. "Duygulanim ile isitme arasinda görmeye nazaran daha yakin bir iliski vardir." (Music and the Mind, Anthony Storr s.26). Özellikle yüksek kaliteli sanat müziginde bazi kolay algilanabilecek melodi v.s. yaninda çogunlukla beynimizin sinirlarini zorlayacak harmoni, tema gibi unsurlar vardir. Bunlari algilamak ise yogun dikkat ve analitik düsünce gerektirir. Oysa duyu organlarimiza ulasan uyaranlar uzun vadeli hafiza kullanimi ve analitik düsünce gerektiren bu gibi islerdeki basari oranimizi azaltir. (A Role for Memory in Divided Attention Between two Independent Stimuli, Hafter, E.R., Bonnel, A.-M., Gallun, E. ve Cohen, E.). Muhtemelen çogumuzun kaliteli, sanatsal müzik dinlerken gözlerimizi kapattigimizda müzikten daha çok zevk aldigimiz durumlar olmustur. Iyi bir stereo sistemde seslerin yeri sesin gücü ve tonu degisse de sabit kalabilmelidir. Ayrica yanlardan gelen sesler de ortadan gelen seslere benzer derinlik hissine sahip olabilmelidir. Bazi müzik sistemlerinde özellikle yanlardan gelen seslerde derinlik hissinin azaldigini, sesin kolondan geldiginin belirginlestigini görmekteyiz. Burada derinlik hissi terimi sesin uzaktan gelmesini ifade etmemektedir. Derinlik hissi uzak veya yakin, sesin üçüncü boyutunun varligini kastetmektedir. Derinlik hissi yeterli olmadigi zaman seslerin kolonlardan geldigi barizlesir ve bu tarz ses dinleyenin ilgisini müzikten sese kaydirmaya meyillidir. Iyi bir stereo sistemin sahne görüntüsü yaratirken bir yandan da dinleyicinin ilgisini dagitmamasi gerekir.

Seslerin bagimsizligi: Bazi müzik sistemleri tek bir enstrumanin sesini oldukça "etkileyici" bir sekilde verebilirken çok sesli bir müzikte ayni basariyi gösteremezler. Elbette insanin algilama sistemi de çok sesli bir müzikte her sesi ayni netlikte duyabilecek kapasitede degildir, ama iyi bir müzik sisteminde her enstrumanin rahatlikla takip edilebilmesi, ortaya yeni bir ses çiktiginda diger seslerin bundan mümkün oldugunca bagimsiz kalabilmesi gerekir.

Müzige iliskin kriterleri dinleme

Bir müzik sisteminde ses kalitesi ile ilgili yukarida sayilan kriterlere göre hemen hemen hiçbir kusur bulunamamasi o sistemden zevkle müzik dinlenebilecegini garantilemez! Bunun iki sebebi vardir. Birincisi, sesin niteliklerinin algilanmasinda yanilgi payi oldukça yüksektir. Küçük sesin detayli sesle, tiz sesin net sesle, keskin sesin sert sesle, zorlanma hissinin yüksek sesle karistirilmasi ve yukarida sayilan çesitli niteliklerin kombinasyonunun dinleyende farkli etkiler yaratmasi yanilgi payini yükselten faktörlerdir. Ikinci ve daha önemli sebep ise müzikten zevk almamizi saglayan ses niteliklerinin hepsinin kontrol edilmesinin
imkansiz denecek kadar zor olmasidir. Örnegin yukaridaki kriterlerin hepsine göre oldukça kaliteli gözüken bazi sistemlerin müzikten zevk almamizda büyük önemi olan ritm hissini sadakatle olusturamadiklarini gözlemlemekteyiz.

Sonuç olarak bir müzik sisteminin degerlendirilmesinde sesin niteliklerine iliskin kriterlerin kontrol edilmesinin yani sira, dikkatin tamamen müzige verildigi asagidaki yöntemin de kullanilmasi sarttir.

Bas, tiz, detay, distorsiyon gibi hifi jargonunu unutun,

Sesi degil, müzigi dinleyin,

Enstrumanlari ne kolaylikla digerlerinden ayirabildiginize, takip edebildiginize bakin,

Müzisyenlerin birbirleriyle uyumlu mu yoksa acemi gibi mi çaldiklarina bakin,

Müzigin sizi tempo (örnegin ayaginizla) tutmaya yöneltip yöneltmedigine bakin,

Müzik sisteminin ruh hali ve duygulari iletip iletmedigine, hangi duygulari uyandirabildigine bakin,

Müzigin bir müddet sonra sizi yorup yormadigina dikkat edin.

Tüm bu kriterlere göre degerlendirme yapilirken unutulmamasi gereken bir konu da hiçbir müzik sisteminin mükemmel olmadigidir. Bir sistem bazi müzik türleri için uygun iken bir baska sistem baska müzik türleri için daha uygun olabilir. Örnegin popüler müzikler en basit müzik sistemlerinde ve televizyonlarda zevkle dinlenebilir. Buna karsilik karmasik sanat müziklerinden azami zevki alabilmek, hatta bazen bunlari anlayabilmek için daha kaliteli müzik sistemleri kullanmak gerekir.

Dikkate Alinmasi Gereken Diger Hususlar

Teknoloji. Bazi teknolojilerin kendine has özellikleri vardir. Örnegin transistörlü amplifikatörlerin lambalilara göre genellikle bas kontrolünün daha iyi oldugu, borulu (horn) kolonlarin çok güçlü oldugu bilinmektedir. Ancak bu bilgiler bize belirli bir ürünün performansi konusunda yalnizca bazi ipuçlari verebilir. Piyasada çok kaliteli lambali amplifikatörler oldugu gibi düsük kaliteli olanlar da vardir. Benzer sekilde her teknolojiden iyi ve kötü örnekler bulmak mümkündür. Tecrübelerimiz bize hangi teknolojinin kullanilmis oldugundan çok kullanilan teknolojinin iyi uygulanip uygulanmamis olmasinin önemli oldugunu göstermektedir.

Teknik Özellikler.

Özellikle genis tüketici kitlelerini hedef pazar olarak gören bazi üreticiler frekans yanitsamasi, gürültü orani, distorsiyon orani gibi teknik özellikler ile ses kalitesi arasinda bir iliski oldugu izlenimini uyandiracak reklamlar yapmaktadirlar. Bu sekilde ürünlerinin aslina çok yakin ses verdigi izlenimini yaratmayi hedeflemektedirler. Zira teknik özelliklere bakildiginda örnegin en basit bir CD player'in hemen hemen mükemmel oldugu zannedilir. Böyle bir CD player'in brosüründe distorsiyon orani genellikle 1/10.000'i geçmez, frekans yanitsamasi 0,5 desibelden fazla bir sapma göstermez. Ancak yüksek kaliteli bir CD player ile düsük kaliteli bir CD player'in sesinin karsilastirilmasi durumunda bu kadar düsük hata oranlariyla açiklanamayacak ölçüde farkliliklar oldugu görülür. Bu durum bir müzik sisteminin tüm parçalari için geçerlidir. Hatta bazi üreticilerin tasarim ve üretim süreçlerinde önceligi teknik özelliklere vererek ses kalitesinden fedakarlik yapiyor olmalari da kuvvetle muhtemeldir. Nitekim bazi oldukça düsük kaliteli ürünlerin teknik özellikleri son derece kaliteli bazi ürünlerinkinden daha iyi gözükmektedir. Yani teknik özellikler ile ses kalitesi arasinda bazen negatif bir iliski dahi olabilir.

Fiyat

Bir müzik sisteminin fiyati yüksekse genellikle kalitesi de yüksek olmaktadir. Ancak elbette bunun istisnalari da vardir. Ayrica fiyat artisinin ses kalitesini ne ölçüde ve ne sekilde artiracagi da önemlidir. Çok çesitli müzik sistemleri dinleme deneyimine sahip olmayan çogu kisi fiyat arttikça ses kalitesinin sesin orijinaline yaklasacagini, dolayisiyla kalitedeki degisimin giderek azalacagini düsünür. Oysa deneyimlerimiz yüksek kaliteli ürünler arasindaki farklarin ucuz ürünler arasindaki farklardan daha büyük olabildigini göstermektedir. Bu durumun baslica iki nedeni oldugunu zannediyorum. Birincisi düsük fiyatli ürünlerin imalati sirasinda temel önceligin ürünün istenen islevi mümkün mertebe güvenilir bir sekilde yerine getirmesinden ibaret olmasi. Yani kabul edilemeyecek gürültü oranlari disinda ses kalitesi açisindan fazla bir beklenti olmamasi ve markadan markaya fazla degismeyen standart parça ve yöntemlerin kullanilmasi. Ikincisi ise ucuz sistemlerin çözünürlüklerinin düsük olmasi nedeniyle mevcut farklarin duyulmasinin zor olmasi. Bir müzik sistemine ne kadar bütçe ayrildiginda ne kalitede ses alinacagi bir çok kisinin merak ettigi bir konudur. Maalesef biri nicelik digeri nitelik olan iki seyi karsilastirarak bu soruya net bir cevap verebilmek pek mümkün gözükmüyor. Ancak bu konuya bir ölçüde isik tutabilecek su bilgiyi verebiliriz: Ilk defa dinledigi fiyat kategorisindeki bir sistem hakkinda yorum yapan çogu kisi ses kalitesi farkinin beklediginden fazla oldugunu belirtmektedir. (Kisinin alisik oldugu sistemler ile yeni dinledigi sistem arasindaki farkin çok büyük olmasi durumu hariç. Bu durumda kisinin farki dogru algilayabilmesi genellikle pek mümkün olmuyor, hatta kaliteli olan sistem begenilmeyebiliyor. Kisi duymaya alismis oldugu, dolayisiyla dogru oldugunu zannettigi bozulmalari çok yüksek kaliteli sistemde duymayinca sistemin güçsüz, detaysiz, heyecansiz bir sese sahip oldugu kanaatine ulasabiliyor. Bütçe ile ilgili sik karsilasilan bir soru da bütçenin ne kadarinin hangi parçaya ayrilmasi gerektigidir. Müzik sistemleri ile yeni
ilgilenmeye baslayan çogu kisi kolonlarin diger parçalardan daha önemli oldugunu düsünür. Kolonlar arasinda karsilastirma yapildiginda ses tonu gibi kolay hissedilen bazi farklar diger parçalara göre biraz daha fazla olmakla birlikte müzikten alinan zevki etkileme açisindan kaynak (ör: CD player) ve amplifikatör genellikle daha önemli rol oynamaktadir.

Uyum

Esasen bir müzik sistemini olusturan parçalarin uyumu en önemlisidir. Çok pahali ve kaliteli ancak birbiriyle uyumsuz parçalardan olusan bir müzik sistemi oldukça mütevazi bir sistemden daha kötü sonuç verebilir. Uyumlu bir sistemde parçalarin fiyati birbirine yakin olmaktadir. Bir müzik sisteminin parçalarini seçmeye hangisinden baslamaliyiz? Bu konuda çogumuzun en zor degistirecegi unsur salonun boyutlaridir. Salonun akustik özelliklerini bir miktar degistirmek çok zor degildir ama örnegin 60m2'lik bir salonda 20x30x40 cm boyutlarinda bir kolondan düsük distorsiyon oranlariyla yeterli akustik güç ve bas ses elde edilmesi hemen hemen imkansizdir. Dolayisiyla salonu seçme sansimiz olmadigini farz edersek seçime kolonlarla baslayip, ona uygun amplifikatör ve CD player ile devam etmeliyiz. Cihazlarin birbirine uyumu konusunda bazi teknik kriterler var olmakla beraber seçimi dinleyerek yapmak en uygunudur. Bilgi ve deneyimine güvenmeyen kisiler ve düsük bütçe ile kurulacak sistemler için en iyi sonuç genellikle tüm cihazlarin ayni marka ve seriden olmasiyla elde edilmektedir.

( Alıntıdır )
BiLinmeyen
BiLinmeyen
Kurucu Admin
Kurucu Admin

Erkek
Mesaj Sayısı : 2598
Doğum tarihi : 21/01/88
Yaş : 36
Nerden : İstanbuL
İş/Hobiler : Forum, Rock Müzik.
Lakap : Rokçı :D
İsminiz ? : Serdar
Takım : HI-FI Nedir ? Fb1010
Karalama Defteri : Site Admini (BiLinmeyen) ile İletişim İçin Tıkla

Komedyen değilim ama gülebilecek bir sürü nedenim ve güldürebilecek arkadaşlarım var. Bozuk para değilim ama harcanmış zamanlarım var. Dilsiz değilim ama bazen sustuklarım var. Boş konuşmam ama güçlü cümlelerim var. Artist hiç değilim ama muhteşem olmak kanımda var xDKomedyen değilim ama gülebilecek bir sürü nedenim ve güldürebilecek arkadaşlarım var. Bozuk
Etkinlik : Sitemizin en çalışkan üyesi : Mujax
Vizyon : RockVizyon.com Bağımlılık Yapar
Sitedeki Ün : 3
Puan : 876
Kayıt tarihi : 12/02/08

http://www.rockvizyon.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz